sábado, 24 de marzo de 2007

DOS SEMANAS INTENSIVAMENTE CATÓLICAS

Boneeeessss companyes i companys de l'altra part del Oceà Atlantic. Sé que han passat dos setmanes sense poder escriure, peró es que la Universitat es algo increiblement sacrificat!!!Jo pense que tindrà algo que vore amb la Pasió de Jesucrist el nostre senyor omnipotent, omnipresent i omniocupat laboralment al igual que els estudiants d'art de la meua nova universitat!!jajajaj!!! Sabeu que el meu horari es de 10 del mati fins les 17:00 excepte dos dies que tinc de 8 a 21:00 i el dissabte, atenció a este dia, Dissabte de 8 a 13:00.jajajaja!!! Ben loco, peró la uni es ben chevere!!! Tal vegada sem faja algo impossible resumir aquestes dos setmanes en aquestos moments, pero vaig a intentar posar-vos/me al dia perque crec que es necesari per a totes i tots (jo inclusive).Bé...allà vaig!!

Crec que ja vaig parlar del meu primer dia d'universitat, aixina que pasaré al segon.jajajaj!! Tinc que posar-me a pensar i recorde ben bé el meu paper aquell dia dins del clan d'escultura de tercer any. Despres de l'experiència del primer dia, vaig poder involucrar-me en la chambaza de moure i tallar pedres. Peró que contar-vos amb paraules, solament en vore la imatge hi ha prou, no? Realment sem fa dificil resumir tantissima informació...i aixó es super bó!!!

Estos dos energumens que semblen Donquixot i Sanxo Pança (jajajaja) son el Xino i jo. En aquest moment Xino esta golpejant les puntes de ferro amb la comba per poder partir la pedra en dos. Tot una chambasa!!!














En la següent imatge es veu tres dones i un home, les tres xiques de dreta a esquerra son: Adriana, Joyce i Ana, l'altre soc jo i la foto a estat feta per Carolina. Poc a poc aniré mostrant-vos totes i tots els meus companys si es deixen fotografiar clar está. La feina que estem fent en el moment que varem fer la foto era transportar les eines de treball a la zona de les pedres, peró després, tambe utilitzem els mateixos carros per a transportar les pessadisimes pedres al nostre lloc de treball. Una feina ben distinta a lo que es fa en la UB. Ben dura!!!














En dos dies i un mati vam moure, tallar i transportar unes dotze pedres d'uns 60 70 kilos. "Me cague en Deu i una que men porte onze"!!!!jajaaj!!Ale Pin Pin!!!jijijijij!!! Després de fer la chamba si mal no recorde, ens van parlar del treball que teniem que realitzar amb les pedres, "el Monolito", Manolito para los colegas!!!jijijiijij!!

Tot o tinc barrejat dins el meu cabolo!!jajajaj!! es que a estat tant intens els primers dies. Que si un grup per anar a comprar eines, que si altres a comprar fustes, altres a encarregarse de les pedres... aixina vam estar com tres o quatre dies, dividint-se en grups per portar tot el material necessari per a totes i tots.
No sé com contar-ho!!!!jooooo!!

Estic fent dos treballs, el busto de guix i Manolito:
El primer el treballe de Dilluns a Divendres de 10am a 13:00, i encara que de veritat estic aprenent i soltant-me cada vegada més, es algo aborrit per a mi. Estic aprenent a medir a la model els punts maxims del seu cap per poder fer el seu crani i a partir de ahi col.locar-li la materia o carn a sobre. Jo i el treball figuratiu "acadèmic" no es portem massanassa bé!!!!jajajaj!!no no no!!!

L'altre treball de Dilluns a Divendres de 14:00 a 17:00 (encara que de vegades em quede per gust fins les 20:00) es més proper a mi, encara que tinc que fer una maqueta o esboç en fang primer abans de treballar la pedra (i açó no m'agrada del tot). Es més de comunicació interna entre la pedra de travertí i el teu interior per poder extraure-li la vida latent de la pedra dins d'una forma tancada en ella mateixa, algo com el cos amb ànima. Jo estic veient si puc elaborar la meua idea de aplicar-li una decoració Shipiba (Arte Shipibo) a la seua pell i un nucli d'on neix aquesta decoració. I perqué aquesta decoració? Perqué he vist aquest art fa poc i m'agradat molt, a més a més li trobe un gran paregut al treball que jo estic realitzant. Ja vos mostraré.
Jajajaja!!

Encara tinc un tercer treball...per als que creien que ja havia acabat. Jajajajajaj!!EXCELENTE!!jajajaj!!! El faig a l'assignatura de Gravat I, que te un horari si mal no recorde Dimecres de 18:00 a 20:00 i Divendres de 18:00 a 21:00. Per ara estic iniciant-me en la serigrafía (Neus, Silvi, Miquel, Marina... Es la hostia aquesta técnica, no "creieu"?). Aquest Divendres vaig traspasar el ARTE a la tela, i la cosa es tant màgica!!! Lo que he fet, com podeu intuir a la foto, es un treball de línia fina inspirat en l'art Shipibo que citava amb anterioritat.

Jajajajaja!!! La última cosa que faig el cap de setmana, o siga el Dissabte, es un curs de soldadura que va desde les 8am a 13:00. Està de puta mare exceptuant que tinc que llevar-me a les 6:30am per arribar a hora a clase!!!!! Peró... feu-li saber a Ares (el mestre de taller de la meua universitat) que estic aprenent en aquests moments a soldar en la màquina d'oxiacetilé, i que les seues primeres clases, encara que amb la MIC MAC, i les dos vesprades que vaig pasar al taller del meu amic Jorge Teruel amb la soldadora de Acér Inoxidable, m'han servit moltissím!!! Estant ací puc vore una mica de lluny lo aprés en el nostre País.

Bé, jo crec que ací queda resumida dues setmanes de chamba a la meua universitat sacrificadora del cos humà. Encara que sé que m'he quedarien moltisims detalls per contar, peró moltissims de les professores que tinc i dels meus companys i companyes. Si més no, vos he fet una aproximació relativa a les meues hores de treball en la universitat. Hores de treball intensiu, amb presa i sense pausa peró també amb molta serietat i bon humor per part de totes i tots!!

Sergio Vidal Caballero 25-3-2007 Lima (PERÚ)

No hay comentarios: